Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

moet je tegenwoordig bij elke hypotheek 25% eigen geld inleggen?

ik kan via google alleen oude berichten vinden en die gaan om aflossingsvrije hypotheken. Iemand zei tegen mij dat je tegenwoordig altijd 25% eigen geld moet inleggen.. klopt dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
945

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

nee. Dit is absoluut niet waar. Wel zijn banken steeds voorzichtiger geworden. Zoals bij meeste hypotheken is een vast contract vereist/vast inkomen per maand. Om zekerheid te creëren. Ik adviseer ook om gewoon bij de grote drie je hypotheek te nemen. Dus rabo, ING of ABN, banken zoals de hypotheker zijn kredietverstrekkers die weer lenen van de grote drie, en zijn hiermee dus tussenpersoon die provisie ontvangen en daarmee dus duurder zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Eigen geld inleggen in de hypotheek is geen vereiste. Wel is het zo dat een hypotheek nog maximaal voor de helft aflossingsvrij mag zijn. De overige 50% moet dus worden afgelost, bijvoorbeeld via een (bank)spaarhypotheek. Voorheen mocht een complete hypotheek aflossingsvrij zijn. Dit is veranderd om de restschuld, en het bijbehorende risico, aan het eind van de looptijd te beperken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding