Ik ben eigenaar van een woning. Moet ik dan ook betalen voor de kadaster-gegevens, of is er een manier om deze gratis in te zien?

Reden: Er is enige tijd geleden beslag gelegd op mijn woning en wil kunnen checken of deze er nog steeds op ligt, zonder de schuldeiser te hoeven benaderen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben je nog wel eigenaar dan , na zo een beslag ?

Antwoorden (7)

Dat zal niet gratis gaan. Elke gemeente vraagt daar een vergoeding voor, ook al is die niet hoog.
Je kunt op het kadaster ook een uittreksel uit het hypotheekregister vragen. Daar staan eventuele beslagleggingen zeker in. Dat kost bij mijn weten vijf euro.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie dat je op https://kadaster-on-line.kadaster.nl/na.asp kan kiezen tussen 4 mogelijkheden: - Kadastraal bericht eigendom (€ 2,95)
- Koopsommenoverzicht (€ 2,95)
- Uittreksel kadastrale kaart met omgevingskaart (€ 2,95)
- Woningrapport (€ 23,50) Zal het die eerste dan zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet inderdaad het Kadastraal bericht eigendom hebben.
Voor het opvragen van de kadastergegevens van je woning moet je een vast bedrag betalen. Maar het lijkt me sterk dat je geld moet betalen om na te gaan of er nog een beslag rust op je woning. Ik neem aan dat je daar informatie over hebt ontvangen van een of andere gerechtelijke instantie. Het lijkt me dat je daar ook kunt informeren naar de status daarvan en dat dat geen geld zou mogen kosten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja je moet betalen voor een uittreksel.
Als het beslag op je woning is opgeheven krijg je bericht van de deurwaarder
13 jaar geleden
Als eigenaar van een woning zou je al moeten beschikken over de gegevens die in het kadaster staan!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Via www.mijnoverheid.nl kun je een beperkt aantal kadastrale gegevens gratis inzien. Verder heb je idd bij de registratie van het eigendom correspondentie ontvangen van het Kadaster.
Echter, aan het uitzoeken of er nog een beslag geregistreerd is, zijn wel kosten verbonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet schuldeiser gewoon zeggen dat je wil weten wanneer beslag afloopt en schriftelijke bevestiging van eisen, dat is normale gang van zaken lijkt mij zo. Laat het een en ander op papier zetten, weet je allebei waar je aan toe bent, met einddatum en handtekening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
deze mag je gratis inzien