Zijn airco's onroerend of roerende zaken?

Wij hebben een huis gekocht en nu staat er in de koopovereenkomst dat de airco's overgenomen kunnen worden. Er staan 2 units op de uitbouw en als ze meegenomen worden ontstaat er schade. Voor wie is de schade en mogen ze überhaupt meegenomen worden?

3 weken geleden
ronron1212
3 weken geleden
Ja ze mogen meegenomen worden en de schade moet dan hersteld worden.
ronron1212
3 weken geleden
Vastleggen in de voorlopige koopakte
Danielle50
3 weken geleden
Dankjewel voor de snelle reactie
erotisi
3 weken geleden
Air conditioning is normaal gesproken onroerend door natrekking
tinus1969
3 weken geleden
Als ze ‘aard enof nagelvast’ zijn, dus vastzitten aan het huis, zijn ze vziw onroerend.

Antwoorden (1)

Dit is geen leuke situatie.
Hier kunnen we ook geen sluitend antwoord geven.
Je zegt dat je het huis gekocht hebt.
En je zegt dat in de koopovereenkomst staat dat je de airco’s kunt overnemen.

Ik weet niet in welke fase je zit.
Waarschijnlijk heb je het huis bezichtigd, een bod gedaan en is dit bod geaccepteerd. Ik weet niet of je hiervoor een aankoopmakelaar in de hand genomen hebt. Anders zou ik deze persoon zo snel mogelijk inschakelen.

Zoals ik het lees, ben je nu in het bezit van het voorlopig koopcontract.
Heb je getekend, dan wordt het een lastig verhaal.
Heb je nog niet getekend, ga dan zo snel mogelijk in gesprek met de makelaar die de belangen behartigt van de verkopende partij.

Nu gaat het erom of de airco’s verwijderd mogen worden.
Heeft de makelaar tijdens het bezichtigen gezegd dat de airco’s niet bij de verkoop horen, dan mogen ze in principe worden meegenomen.
Kunnen ze verwijderd worden zonder iets te beschadigen, kunnen ze in principe ook meegenomen worden.
Maar, heel belangrijk, normaal is er een lijst (standaard of gemaakt door de makelaar) waarop de verkopers aangeven wat ze laten hangen, meenemen of aanbieden ter overname. Deze lijst kun je ook opvragen voordat je begint te bieden/onderhandelen.

Zoek bovenstaande eerst uit voordat je verder gaat.
En, zet nog geen handtekening!
3 weken geleden