Waarom moeten eigenaren van een woning een bouwvergunning aanvragen en een huurder niet?

Waarom moeten eigenaren van een woning altijd een bouwvergunning aanvragen en betallen en een huurder van een woningbouw niet Het gaat over een aanbouw over de breedte van het huis en ongeveer 2.75 tot 3 meter diep van hout en een schuur aan de achterkant van een nieuwbouwwoning

6 maanden geleden
1.2K
TurfGraver
6 maanden geleden
Als het nodig is om een bouwvergunning aan te vragen dan geld dat voor iedereen.
Inekez1
6 maanden geleden
Ook voor koopwoningen geldt dat er het één en ander vergunningsvrij mag worden aangebouwd en/of bijgebouwd. Dat mag alleen aan de achterkant van de woning, soms ook aan de zijkant (afhankelijk van situatie) en alleen als er niet al teveel eerdere dingen aan- of bijgebouwd zijn en het perceel er groot genoeg voor is. Verder gelden er regels voor afstand tot de erfgrens. Bij huurwoningen die aan elkaar grenzen, met dezelfde eigenaar, is er in feite geen erfgrens wat betreft eigendom. En dan kan er dus makkelijker een schuurtje tot op de erfgrens worden gezet dan wanneer het perceel grenst aan het eigendom van iemand anders.
ronron1212
6 maanden geleden
Als er een vergunning verplichting is bij de gemeente dan geld die voor een huurder en een eigenaar het zelfde.
tinus1969
6 maanden geleden
Een huurder mag vziw zulke vergunning pluchtige verbouwingen alleen uitvoeren met toestemming verhuurder
Inekez1
6 maanden geleden
Als het bouwwerk vergunningplichtig is, dan moet de huurder toestemming vragen bij de verhuurder/eigenaar en die moet de vergunning aanvragen. Als huurder (niet-eigenaar van een perceel) kun je geen bouwvergunning aanvragen. Als het bouwwerk niet vergunningplichtig is, dan hoeven huurder, eigenaar of koper allen geen vergunning aan te vragen.

Geef als eerste antwoord