Is een glazen buitengevel met deur een muur ?

Picture for question
een jaar geleden
1.3K
Castle
een jaar geleden
Muur 1) Afscheiding 2) Afscheiding van steen 3) Afschutsel 4) Afschutting 5) Bouwsel 6) Bovenrand van een gebouw 7) Deel van een bouwwerk 8) Deel van een gebouw 9) Deel van een huis 10) Deel van een vertrek 11) Een wand met onkruid is dat 12) Geneeskrachtige plant 13) Grens 14) Heining 15) Hindernis bij paardensport

Antwoorden (1)

Nee, dat heet een pui. Het heeft wel dezelfde functie als een muur.
een jaar geleden
Inekez1
een jaar geleden
+
Je kunt ook het woord 'wand' gebruiken, al is dat vaak voor glazen wanden (of houten wanden) zonder deur.
Pui is wel de meest passende term voor een wand met glas en een deur.
Inekez1
een jaar geleden
Niet alle functies van een muur zitten ook in een pui of wand. Een muur kan een dragende functie hebben voor de verdiepingen erboven. Een pui of wand heeft nooit een dragende functie, dat is altijd een opvulling tussen pilaren of muren en tussen vloer en draagbalk of zelfdragende constructie van het plafond.