eind dit jaar loopt mijn huurcontract af van een bedrijfshal, ik zit hier dan al 10jaar in, mijn vraag is !! kunnen ze mij er zo uitzetten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

je zult weer moeten tekenen voor een nieuwe termijn, anders moet je er wel uit lijkt me, maar waarschijnlijk geven ze je wel tijd om iets anders te huren als je niet wit bijtekenen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in het pand wilt blijven raad ik je aan zo snel mogelijk met je verhuurder in contact te treden om het contract te verlengen. Vermoedelijk (als je nooit echt problemen met elkaar hebt) zal de verhuurder je gewoon als huurder willen behouden, zeker in deze economisch barre tijden. Als je verhuurder je er uit wilt hebben zal hij dat in een redelijke termijn van tevoren aan moeten geven zodat jij nog de tijd hebt om een ander pand te zoeken.

In theorie kan je verhuurder je er uit zetten maar in de praktijk zal hij daar helemaal niet op uit zijn (tenzij jullie een slechte relatie hebben en jij niet een 'goede' huurder bent of hij hele andere plannen heeft met het pand). In goed overleg is er veel mogelijk!

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat je contract afloopt wil dat niet zeggen dat je zomaar op straat staat met je handel.
wil de verhuurder je eruit hebben dan moet hij minimaal 3 maanden voor het verstrijken van de huurovereenkomst aan geven dat het contract niet verlengd word ,met een reden waarvoor.
dan nog kan hij je niet zomaar uitzetten want je hebt inmiddels huurdersrechten en moet hij met gegronde redenen komen waarom je eruit moet .
enkel en alleen omdat contract afloopt is dan niet genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je verhuurder zal nog wel eens op z'n hoofd krabben als je verteld het huurcontract niet te willen verlengen. Dit is de juiste tijd om te onderhandelen over een nieuwe (lagere) huur. Kijk maar om je heen wat er aan bedrijfspanden leeg staat. Zelf kan je het beste beoordelen of je onderhandelingspositie sterk is of niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste is om je contract er eens bij te pakken. Doorgaans wordt gebruik gemaakt van een standaard ROZ huurovk. Hierin staat dat de huur per aangetekend schrijven een jaar voor het einde van de overeenkomst dient te worden opgezegd, anders wordt deze geacht te worden voortgezet voor een bepaalde periode.

Zie hiervoor ook het voorbeeldcontract:
http://www.roz.nl/uploads/Gratismodellen/Kantoorruimte/kantoorruimte_huurovereenkomst_juli_2003.doc

Dit model wordt door de meeste makelaarskantoren gebruikt als standaard. Belangrijk hierbij is wel dit slechts een richtlijn/model is. Hiervan mag vrijelijk worden afgeweken in het belang van huurder maar ook van verhuurder. Zolang het maar niet in strijd is met de de Huurwet of onredelijk.