Heeft de bouw van een dakopbouw bij een appartement, effect op de waarde van het appartement dat daaronder zit?

Vraag: Heeft een Dakopbouw een nadelig effect waarde binnen VVE?

Toelichting: Wat is het effect van een dakopbouw bij top appartement eigenaar 1 op de waarde van onderliggende woning eigenaar 2. [Als eigenaar 2 zijn woning wil verkopen nadat eigenaar 1 de dakopbouw heeft gerealiseerd]

Beiden zijn lid dezelfde VVE (portiek).

Reden vraag: Een ander VVE lid zegt dat de uitbouw van woning(en) door dakopbouw meer (grote) gezinnen met kinderen zoud(en) aantrekken en dat dit (kinderen/lawaai) de waarde van de andere appartement(en) in de VVE (portiek) nadelig zou beïnvloeden. Klopt dit?

De mening van dat VVE lid staat in dit geval haaks op beleid van de Gemeente Den Haag om met dakopbouwen juist gezinnen in Den Haag te houden.

Verder nooit eerder gehoord. Graag serieuze expert reactie.

N.B. Heeft de aanwezigheid van ouderen in een buurt of VVE een nadelig effect op waarde als jonge kopers met gezin willen kopen?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

Ik weet niet of je toestemming van de gemeente krijgt voor zo een dak opbouw. Maar die zal geen negatieve invloed hebben op het huis van bewoner 2.
5 jaar geleden
paulus811
5 jaar geleden
Want? Waarom is dat zo?
ronron1212
5 jaar geleden
@paulus811 er verandert voor de onder buurman niets aan zijn huis
TurfGraver
5 jaar geleden
Er veranderd wel iets aan de buurt en de aantrekkingskracht van bepaalde bewoners.
Wat die VVE lid zegt is een benadering maar tegenovergestelde kan net zo goed.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Geen idee, maar ik zou in ieder geval de afdrachtsverhouding van de opstalverzekering aanpassen.
ronron1212
5 jaar geleden
Als een vergunning zo krijgen zal wel je bijdrage aan de vve verhoogd worden.