we willen gaan huren maar hebben nog een koopwoning;kan ik daar een overbruggingskrediet voor nemen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (1)

Een overbruggingskrediet is bedoeld om de tijd te overbruggen tussen de aankoop van de nieuwe woning en de verkoop van de oude woning.

Wat tegenwoordig vaak gebeurt , is dat je het oude huis nog niet verkocht hebt, terwijl je al een nieuw huis gevonden hebt. Laat je dit lopen , wordt het wellicht door een andere liefhebber gekocht. De oplossing daarvoor , sinds jaar en dag , is het overbruggingskrediet,

Met andere woorden > het geld dat je nog moet ontvangen .de verkoopwaarde van het oude huis. heb je nog niet (huis is nog niet verkocht!) < maar het nieuwe huis moet wel betaald worden uit de verkoop van je oude huis...

> een lening heb je hiervoor nodig en die heet "Overbruggingskrediet"<

...heeft dus niets met het huren van een andere woning "we willen gaan huren..." te maken... en kan derhalve ook niet onder dát krediet vallen. Je zult hiervoor een andere lening moeten aanvragen, vraag informatie bij de bank.