Krijg ik mijn uitwonende beurs van september als mijn contract pas officieel 1 oktober in gaat?

Ik krijg de sleutel van mijn kamer al op 20 september, maar ik hoef pas vanaf 1 oktober de huur te betalen. Kan ik dan mijn uitwonende beurs van september al aanvragen? Of gaat dat pas vanaf oktober in wanneer mijn contract start?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je krijgt je beurs pas als je opleiding start, of als je nog geen 18 bent, de maand van het kwartaal waarin je ouders voor het eerst geen kinderbijslag meer ontvangen (wordt je bijvoorbeeld in november 18, dan krijg je pas vanaf januari een studiebeurs).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is mij bekend en dat is ook het probleem niet aangezien ik al anderhalf jaar studiefinanciering krijg.

Antwoorden (1)

Nee, je hebt per 1 oktober pas recht op een uitwonende beurs.