Mag de woningbouw 1 dag huur vragen?

Heb mijn huur opgezegd per brief per 30 november 2014. Netjes 1 maand van te voren. Inspectie geweest 3 weken geleden en afgelopen maandag 1 december was de sleuteloverdracht. Nu krijg ik een brief dat ik over de dag 1 december 1 dag huur moet betalen. Heb hem toch per 30 november opgezegd? Vind dit beetje raar. Ze hadden zelf de afspraak 1 december gemaakt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat zou mogen wanneer ze de brief niet voor 1 november hebben ontvangen, al is het erg flauw. Zou hier niet zomaar akkoord mee gaan. Als de sleuteloverdracht 1 december was, wil dat zeggen dat de nieuwe bewoners ook 1 december huur moeten betalen. Dan krijgen ze van die dag 2x huur, tenzij er geen nieuwe verhuurder was per 1 december. Beetje flauw als ze het zo geregeld hebben, maar dit geldt alleen wanneer de brief niet op tijd binnen was.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja want jij hebt de sleutel pas op de 1e ingeleverd dus dat is een dag huur
30ste viel ook op een zondag dus dan had je nooit je sleutel kunnen inleveren
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
had de sleutel dus op vrijdag ingeleverd moeten worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar is niet gebeurt dus dag extra huur is voor rekening huurder
Trouwens op vrijdag was de maand opzegtermijn nog niet verlopen kunnen ze ook moeilijk over doen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zo te lezen is het de verhuurder die de afspraak op 1 december heeft gemaakt dus mup1959 hoeft helemaal die ene dag niet te betalen. Als het zo nauw wordt genomen door de verhuurder dan kun je als huurder ook zeggen..........oké dan krijg je s'avonds op 1 december om 1 minuut voor 12 de sleutel want die dag heb je nog betaald. Nee ik zou zeker niet de ene dag betalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jij gaat akkoord met de afspraak en de woningbouw zal er echt wel iets over beschreven hebben in de algemene voorwaarden.
Toen ik mijn sleutels van het huurhuis inleverde werd de huur berekend tot en met de dag dat ik ze inleverde.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat is wel zo,maar de verhuurder heeft er zelf voor gekozen dat de inleverdag 1 december was ondanks dat de huur op tijd opgezegd was.
Dan had de verhuurder als inleverdag voor 28 november moeten kiezen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee zo werkt het helaas niet,het is dat het weekend er tussen zit want anders had je gewoon de sleutel op 30 november in kunnen leveren.
tinus1969
9 jaar geleden
@mup1959, waarschijnlijk had je bij opzegging per 28/11 idd twee dagen niet hoeven te betalen.