Mag de woningbouw 1 dag huur vragen?

Heb mijn huur opgezegd per brief per 30 november 2014. Netjes 1 maand van te voren. Inspectie geweest 3 weken geleden en afgelopen maandag 1 december was de sleuteloverdracht. Nu krijg ik een brief dat ik over de dag 1 december 1 dag huur moet betalen. Heb hem toch per 30 november opgezegd? Vind dit beetje raar. Ze hadden zelf de afspraak 1 december gemaakt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat zou mogen wanneer ze de brief niet voor 1 november hebben ontvangen, al is het erg flauw. Zou hier niet zomaar akkoord mee gaan. Als de sleuteloverdracht 1 december was, wil dat zeggen dat de nieuwe bewoners ook 1 december huur moeten betalen. Dan krijgen ze van die dag 2x huur, tenzij er geen nieuwe verhuurder was per 1 december. Beetje flauw als ze het zo geregeld hebben, maar dit geldt alleen wanneer de brief niet op tijd binnen was.

Ja want jij hebt de sleutel pas op de 1e ingeleverd dus dat is een dag huur 30ste viel ook op een zondag dus dan had je nooit je sleutel kunnen inleveren

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100