Hoe weet een makelaar welke huizen er te koop komen bij andere makelaars?

Veel makelaars weten al dat een huis te koop komt nog voordat het op bijvoorbeeld funda.nl komt te staan. Hoe weten zij dit zo snel?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Makelaars van brancheorganisaties hebben ene uitwisselingssysteem, waarbij elke dag het nieuw in de verkoop gekregen aanbod kan worden uitgewisseld.

Funda loopt iets achter op de uitwisseling van gegevens, waarmee de makelaars elkaa onderling een kleine voorsprong geven om op die manier een klant te kunnne informeren die interesse zou kunnen hebben.

NVM heeft zo'n systeem en de VBO ook. VastgoedPro heeft ook een vorm van uitwisseling.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Funda.nl is de website van de NVM: de Nederlandse Vereniging van Makelaars.
Leden van de NVM delen hun informatie al onderling voordat ze het op de publieke website (Funda) zetten.
Dus alle NVM-leden makelaars hebben onderling contact.