Mijn vriend en ik zijn uit elkaar, we hebben een koophuis. Als we het verkocht hebben sta ik dan op straat?

De wachtlijsten voor huurhuizen in omgeving Rotterdam zijn lang. Ik sta overal al ingeschreven maar pas sinds januari. Is Antikraak de enige optie of zie ik wat over het hoofd? Vrije sector is te duur voor mij alleen.
Alvast bedankt! Marja

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
ronron1212
10 jaar geleden
De dag dat het huis wordt overgedragen aan de nieuwe koper. Dus de dag van passage bij de notaris moet je huis leeg zijn. Dan heb je dus geen huis meer en sta je op straat.
Ivana
10 jaar geleden
In grote steden is de wachttijd voor een huurhuis in de sociale sector ongeveer 8-10 jaar. Je zult dus iets anders moeten verzinnen. Als je geen huis kunt huren in de vrije sector, is een kamer misschien een optie.

Antwoorden (2)

Als je een huurwoning zoekt, wordt aangeraden om een urgentieverklaring op te vragen bij de betreffende woningbouwvereniging(en).
Als je na de scheiding achterblijft met een of meer minderjarige kinderen, zal de woningbouwvereniging in veel gevallen een urgentieverklaring afgeven. Dit is per gemeente verschillend.

Je kunt het best tijdig navraag doen welke voorwaarden jouw woningbouwvereniging voor urgentieverlening stelt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je praat niet over kinderen, dus ik neem aan dat die er niet zijn. Ik ben bang dat er heel veel mensen urgentie willen, dus dat zal ook niet snel gaan. Misschien proberen ergens een kamer te huren en van daar uit verder zoeken. Niet ideaal misschien maar beter dan niets