Er is een basisregister (BAG) Basisregister Adressen en Gebouwen waarin alle objecten van Nederland zijn opgenomen. Als daar een object aan ontbreekt of fout is moet dit hersteld worden. De gemeente is bronhouder van de BAG en daarmee verantwoordelijk voor deze registratie. Als het betreffende souterrain geregistreerd moet worden als afzonderlijk adres dan moet je dat bij de gemeente aanmelden. Ik denk dat dit kosteloos is omdat de gemeente verantwoordelijk is voor een juiste registratie.
De link verwijst naar een procedure van de gemeente Amsterdam die daarover gaat. Andere gemeentes zullen vergelijkbaar handelen omdat dit wettelijk allemaal noga strak geregeld is.
Daar ligt tevens je probleem, vermoed ik De gemeente bepaald, op basis van de wet, of het souterrain een eigen huisnummer krijgt. Daarvoor geldt niet het argument "ontvangen van huurtoeslag" maar de criteria waaraan een pand moet voldoen. De tweede link geeft de criteria die hiervoor gelden.
De derde link geeft algemene informatie over de wet BAG.
- Bronnen:
-
http://bag.vrom.nl/basisregistraties-van-h...
-
http://decentrale.regelgeving.overheid.nl/...
-
http://www.amsterdam.nl/gemeente/organisat...