hoe zit het met belasting als ik een vakantiewoning in het buitenland (EU) onderverhuur?

Ik huur een vakantiewoning in het buitenland en kan deze als vakantiewoning onderverhuren (niet een kamer of deel, maar het geheel). De eigenaar is akkoord. Hoe zit het met de belasting?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

U huurt in het buitenland een woning. De woning is niet uw eigendom. De huuropbrengsten zijn in Nederland onbelast. Of de huuropbrengsten in het buitenland zijn mogelijk wel belast. Is afhankelijk de regelgeving van het land waar u de woning huurt. Deze lasten kunnen locale of landelijke belastingen zijn.
fisbel