Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Klopt het dat je bij een huurwoning met een huurprijs van 550 euro per maand of hoger geen huurtoeslag krijgt?

Dat heb ik gehoord, leek me vreemd.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De toeslag is mede afhankelijk van het inkomen. Via belastingdienst/toeslagen kan je dat laten berekenen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De grens wordt elk jaar aangepast. Per 1 januari 2013 is de huurgrens voor de sociale huursector 681,02 euro. Dat betekent dat als je een woning hebt die duurder is dan dat, je geen recht hebt op huurtoeslag (tenzij in bijzondere situaties zoals een heel groot gezin of een aangepaste woning vanwege een handicap).

Voor jongeren onder de 23 is de grens 374,44 euro. Dus als je 22 bent, mag je - om in aanmerking te komen voor huurtoeslag - niet duurder huren dan dat bedrag. Vanaf 23 geldt de absolute huurgrens. Huren van boven dat bedrag behoren niet tot de sociale huursector maar zijn particuliere woningen. Daar gelden dus ook andere inkomensgrenzen voor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is mij nu helemaal duidelijk, bedankt

Andere antwoorden (1)

Nee, dat klopt niet, je huur mag niet lager zijn dan 222,18 en niet hoger dan 681,02
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding