Welke instantie helpt bij geldberekening eigen huis?

Ik heb een wajong uitkering en woon nog bij mijn moeder, nu wil ik weten welke instantie mij kan helpen te berekenen welke bedragen ik binnen krijg in mijn huidige situatie en in het toekomstperspectief wanneer ik weer een opleiding volg. En of het uberhaupt mogelijk is om op mezelf te gaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Hiervoor moet je bij het UWV zijn die kunnen je verder helpen of eventueel verder doorverwijzen.

De site gaat er wel vanuit dat je Wajong gaat aanvragen maar wellicht dat je daar wat verdere informatie kunt vinden.
11 jaar geleden
Dat is het UW.
Dat is namelijk de uitkeringsinstantie.
Die weten dus precies welke bedragen je binnen krijgt.
http://www.uwv.nl/wajong/

Als het er naar uitziet dat je wel een opleiding kan volgen omdat je wel in de toekomst kan werken, krijg je bij het UWV een vaste contactpersoon . Dat is een arbeidsdeskundige die u gaat helpen bij het zoeken naar een baan. Hij weet goed wat voor soort werk er allemaal is en wat u daarvoor moet kunnen.
Als je een opleiding hebt gevolgd, is het makkelijker om werk te vinden. UWV stimuleert daarom dat u een opleiding volgt.

Hulpmiddelen bij mijn opleiding
Met een ziekte of handicap is het soms lastig om een opleiding te volgen. UWV kan u daarbij helpen. Bijvoorbeeld met een vergoeding voor hulpmiddelen, zoals een aangepaste stoel of een brailleleesregel. Overleg eerst met uw school of met uw specialist over wat u nodig heeft. Als uw begeleider van school of uw specialist ons een brief stuurt, kunnen wij sneller beoordelen of u een vergoeding krijgt. Ook uw gemeente vergoedt sommige kosten.

Kortom:
Als je niet een persoonlijk contactpersoon hebt, bij het UWV, dan moet je daar eens naar vragen.
Als het goed is weten die mensen ook de weg naar zelfstandig
of begeleid wonen.

Lukt dat allemaal niet zo goed. Voor meer vragen: bel de Rijksoverheid,
nr. 1400
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/wajong?ns_campaign=Thema-subsidies_uitkeringen_en_toeslagen&ro_adgrp=Wajong&ns_mchannel=sea&ns_source=google&ns_linkname=%2Bwajong&ns_fee=0.00&gclid=CILaiObGwLYCFcZe3god0yEAGg