Onder milieulasten vallen eigenlijk alle dingen die wij meestal vergeten die gedaan worden om ons leven makkelijker te maken, zoals vuilnisophaal, recycling, waterzuivering etc.
Milieukosten bestaan voornamelijk uit:
- Afval: verwerking en inzameling van afval
- Water: zuivering van afvalwater
- Lucht: maatregelen die de overheid treft om verkeerde stoffen en broeikasgassen te beperken
- Bestuurlijke activiteiten: eigenlijk gewoon regelgevende activiteiten, dus handhaving en apparaten die bepaalde bedrijven nodig hebben om bovenstaande uit te voeren (vuilniswagen, vuilnismannen, glasbakken, waterzuiverings-systeem, etc)

Heb het ook nog even voor je opgezocht en daar staat eigenlijk globaal wat ik nu verteld heb. (zie bron)