Ben je altijd verplicht heel snel te verhuizen als je een woning gaat huren van leegstandsbeheer?

... ik vind dat een groot bezwaar vanwege dubbele woonlasten en de tijd die nodig is om bijv. de Internetaansluiting te laten verhuizen.

Toegevoegd na 48 minuten:
Ik bedoel: snel verhuizen uit de huidige woning naar een woning van Leegstandsbeheer. Ik zou heel snel naar zo'n woning moeten verhuizen, maar heb een opzegtermijn van 1 maand, dus zou dubbele woonlasten hebben plus nog veel andere complicaties.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn zwager kan zijn huis niet verkopen en heeft een huis laten bouwen dus hij zit met twee huizen. Degene die nu het oude huis huurt moet er wel uit als dat huis verkocht wordt maar de kans dat dat huis aan iemand verkocht wordt die er binnen een maand in wil is klein....

Antwoorden (1)

Nee, dat klopt niet.
Er zijn namelijk een heleboel leegstandbeheerorganisaties, die hebben
allemaal hun eigen regels en contracten.
Er is zelfs een branche organisatie met een keurmerk:
Leegstandsbeheerders die het Keurmerk mogen voeren:
•Respecteren de rechten en plichten van opdrachtgevers en bewoners
•Houden zich aan de opgestelde gedragscode
•Werken met sluitende overeenkomsten
•Kiezen voor een transparante werkwijze
•Maken heldere afspraken over privacy, contract, looptijden en kosten
•Worden getoetst door een onafhankelijke toetsingsorganisatie

Het komt – helaas - nog te vaak voor dat tijdelijke bewoners onvoldoende serieus genomen worden. Voor de geregistreerde organisaties geldt dit zeker niet. Juist deze ondernemingen bieden tijdelijke bewoners een aantal kwaliteitsgaranties die correct recht doen aan de juridische positie van de tijdelijke bewoner.

http://www.keurmerkleegstandbeheer.nl/tijdelijke_bewoner

Toegevoegd na 4 minuten:
Dit is een van de grotere organisaties en die hanteren een opzegtermijn van vier weken.
http://nl.cameloteurope.com/532/2/antikraak-is-het-iets-voor-jou/antikraak-is-het-iets-voor-jou.html