Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Woningruil aangeboden, kan ik deze woning ook krijgen?

Via een website zag ik een advertentie voor een woningruil van een huurwoning, die verhuurd word door de woningbouwvereniging. Ik ben startend en zou graag mijn eerste willen huren, ik kan dus geen woning aanbieden. In de regio waar ik graag een woning zou willen zijn weinig tot geen socialehuurwoningen beschikbaar, tevens is er een wachttijd van ongeveer 8 jaar. Wanneer iemand een advertentie plaats wilt die gene graag verhuizen, stel dat hij/zij ergens anders een woning kan krijgen ( zonder een woningruil ) is het dan mogelijk dat ik de woning kan huren buiten de woningbouwvereniging om. Net zoals bij een woningruil en dat ik ook niet de 8 jaar wachttijd heb.

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft, alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
909

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Hoogstwaarschijnlijk niet omdat de woningbouw gaat over het toewijzen van sociale woningbouw. Het zou me wat worden als mensen dat onderling zouden regelen.

Voorts heb je zelf ook geen woning, het was nog evt mogelijk geweest om je woning te ruilen als die van dezelfde wbv was.

Buiten de wbv om en men komt er achter ben je zwaar de sjaak, de verhuurder trouwens nog meer.

Die 8 jaar wachttijd is niet voor niets ontstaan...

Ik zou je pijlen op een andere woning richten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoogstwaarschijnlijk niet kun je 100% zeker vervangen door ABSOLUUT niet!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding