Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ga een huis huren waar voor mij een wanbetaler zat. Waar moet ik op letten?

Bij binnenkomst lag er een beslagkaart met de mededeling dat de deurwaarder met politie volgende week voor de deur staat. Welke risico's loop ik nu en wat kan ik het beste doen nu?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
11 jaar geleden
Er is een kans dat je moeite krijgt met bepaalde dingen aanvragen.
Als een bedrijf het adres van de wanbetaler in het systeem heeft staan, kunnen ze jou weigeren.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je stuurt de post retour en je vermeld dat vorige bewoner verhuist is, adres onbekend.

Voor de zekerheid: je maakt een kopie van de huurovereenkomst, laat hen dit zien en verwijs ze naar de verhuurder mochten ze toch op de stoep staan. Mochten ze niet geloven wie jij bent, laat je je ID zien.

Maar meestal als je die kaart gewoon terug stuurt zal er weinig gebeuren, omdat je zelf aangeeft dat jij de nieuwe bewoner bent met deze actie.

De deurwaarder zal dan zelf op zoek gaan naar de huidige verblijfplaats van de vorige bewoner.

Oh en vooral niet bang zijn, nieuwe verhuurders worden er niet uit gezet, omdat jij geen wanbetaler bent en nog niet in dat huis woont.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij dit antwoord ga je ervan uit dat de betreffende persoon uitgeschreven is op het adres. Het gebeurd echter maar al te vaak dat wanbetalers zich gewoon niet uitschrijven op het oude adres en dan kun je als nieuwe huurder wel degelijk een flinke kluif er aan hebben om alle problemen op te lossen en beperkt zich niet meer tot het simpel terugsturen van post en aan deurwaarders meedelen dat die persoon er niet meer woont.

Andere antwoorden (3)

Als je ingeschreven wordt op de woning bij de gemeente vraag dan even na of er niemand anders nog in geschreven staat. Verder loop je geen risico stuur alle post gewoon retour afzender met de mededeling woont hier niet meer.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Ik heb datzelfde meegemaakt in mijn vorige huis. Deurwaarder voor de deur.
Het enige wat ik hoefde te doen is mijn ID laten zien. Toen was er niks meer aan de hand
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt naar de gemeente gaan om te kijken of deze persoon ook staat ingeschreven op dat adres. Zo niet, dan kunnen deurwaarders etc. niet veel beginnen. Zo wel, dan moet je vragen om een onderzoek bij de gemeente, zodat die persoon uiteindelijk uitgeschreven kan worden. Hier gaat wel enkele maanden overheen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding