Als je met 2 verenigingen een verenigingsgebouw beheert kan de ene vereniging de andere dan de toegang ontzeggen ?

De kosten van dit gebouw (verbruik,onderhoud) worden gezamelijk gedeeld. Maar wat als vereniging A geen geld meer heeft om hieraan mee te werken mag vereniging B dan zomaar nieuwe sloten erop zetten om A de toegang te ontzeggen. In de notariele akte is hierover niets terug te vinden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Er moet een overeenkomst zijn van gezamenlijk gebruik. Als een van de partijen zich niet houdt aan de afspraken zal er een in gebreke stelling moeten worden geschreven. Hierin wordt een tijdlimiet afgesproken en de te volgen sancties. Als de partij zich daar ook niet aanhoudt kan de sactie aan de rechter worden voor gelegd en worden uitgesproken.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En als vereniging A een sanctie opgelegd krijgt waar moet dan het geld vandaan komen het pand is geschat via de WOZ op ca. 80000 euro,en is dus wel voor de helft eigenaar van het pand.
ronron1212
11 jaar geleden
Ja dat is heel verveeld toegang weigeren is dat een en dan zal de vordering op de andere partij moeten worden ingesteld en incasso of beslaglegging het vervolg worden. Daarna is er van alles mogelijk pand eigendom komt door vordering in de handen van de andere partij en die kan dan de ruimte verhuren. (bijv.)