Heb ik recht op een nieuwe woning / verhuiskostenvergoeding? (zie uitleg situatie)

Ik woon al 3 jaar in mijn huidige woning in een achterstandswijk. In eerste instantie ben ik hier gaan samenwonen, maar woon hier nu al geruime tijd alleen.
Echter is de situatie in deze wijk in korte tijd erg veranderd waardoor ik graag zo snel mogelijk wil verhuizen met hulp van de woningcorporatie.

met situatie snel verander bedoel ik: schietpartijen, buren die met elkaar op de vuist gaan en mijn onderbuurvrouw en haar kind die zwaar zijn mishandeld terwijl ik alles heb gehoord terwijl ik op de politie wachtte.

Ik wil hier gewoon zo snel mogelijk weg en heb morgenochtend een gesprek met de woonconsulent van mijn wijk.

Is het redelijk van mij dat ik wil dat ze mij in een andere wijk in een andere woning plaatsen? En is het daarnaast redelijk om naar een kleine vergoeding te vragen om voor gordijnen en een vloer te kunnen zorgen in een eventueel nieuw huis?

De woningcorporatie is volgens mij verplicht te zorgen voor een prettige woonsfeer, wat hier zeker niet meer aanwezig is en ik voel mij alles behalve veilig als alleenstaande vrouw in deze wijk op dit moment.

Graag hoor ik of mijn gedachten omtrent deze situatie redelijk zijn, met een toelichting zou fijn zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het is idd redelijk pm in deze situatie om een andere/betere gesitueerde woning te vragen.
Maar een financiële tegemoetkoming lijkt me niet relevant, ook al, omdat je vrijwillig in die omgeving bent gaan wonen.
Bovendien zullen er wel meerder gezinnen zijn, die deze wijk met spoed willen verlaten.
Maar er om vragen kan natuurlijk altijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ploes voor moelkoes.