Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik de maximale huurprijs voor mijn studentenkamer berekenen?

Via google kwam ik terecht op www.huurders.info. Daar wordt echter geen rekening gehouden met bijvoorbeeld de stad waarin ik woon en de afstand tot het centrum van de stad.

Ik betaal 290 euro per maand, maar deze website zegt dat de maximale prijs voor mij kamer (13 vierkante meter, eigen wasbak, kleine buitenruimte, 3 huisgenoten, 400 meter tot het centrum) ongeveer €185,- is. Dit lijkt me wel heel erg weinig, mocht het namelijk kloppen, dan zijn vrijwel alle kamers in Nederland te hoog in huurprijs en kan iedereen die ik ken wel stappen gaan ondernemen tegen zijn huisbaas.

Hoe weet ik of ik een betrouwbare berekening uitvoer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
873

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Hier kan je het nog eens uitrekenen:

http://www.woonbond.nl/rekenen/maxhuur_o.php

Maar het heeft weinig zin om er tegenin te gaan, voor jou 10 anderen. En 290/mnd in bijv A'dam/Delft/Utrecht is echt weinig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het aantal punten voor de omgeving kun je opvragen bij de huurcommissie. Op de website van de huurcommissie staat nog veel meer informatie over het berekenen van de puntentelling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding