Valt de uitbetaling van een 13e maand en vakantiegeld ook onder je jaarinkomen?

Ik ben aan het berekenen of ik recht heb op huurtoeslag en hiervoor moet ik mijn jaarinkomen berekenen. Wat valt hier precies onder?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.6K

Het beste antwoord

Als je een jaaropgave hebt, gaat dit het makkelijkste.
Maar ja, een 13e maand en vakantiegeld valt onder je jaarinkomen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ohja goeie! Maar nu heb ik dan de jaaropgaaf van 2011 en in 2012 heb ik loonsverhoging gekregen, waardoor ik in 2012 te veel verdien uiteindelijk. Maak ik dan in 2012 nog kans op huurtoeslag?
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Als je veel te veel verdient, heb je kans dat je huurtoeslag vervalt. Maar je kunt het alsnog aanvragen met je oude jaaropgaaf. Als het uiteindelijk niet blijkt te kloppen, zul je van de belastingdienst een aanslag krijgen, dat je het teveel ontvangen aan toeslagen moet terug betalen. Dat hoeft niet in 1 keer, dit kan in termijnen, met een minimaal bedrag van 20euro per maand.
fisbel
12 jaar geleden
Te veel verdienen doe je nooit.
Ik heb liever een miljoen per jaar dan minder dan € 22.025 met huurtoeslag

Andere antwoorden (3)

Een dertiende maand en vakantiegeld en bonussen vallen onder jaarinkomen.
12 jaar geleden
Alles wat je verdient valt onder het jaarinkomen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe belastingaangifte (hoef je nog niet in te sturen). Dan weet je precies wat je jaarinkomen is. Als je over 2011 nog huurtoeslag wenst,dan moet je dat voor 1 april 2012 aanvragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fisbel
12 jaar geleden
Alweer een onterechte min voor Hajete.
Met deze toevoeging: Download de VIA (vooringevulde aangifte) en als er geen aftrekposten zijn en geen partner / kind / Box 3 alles akkoord geven en versturen. Het verzamelinkomen is het inkomen onderaan bij de samenvatting. As dit inkomen beneden € 22.025 uitkomt, is er recht op huurtoeslag. En waarom stressen op 1 april: gewoon uitstel van aangifte aanvragen (standaard): in 1 minuutje gepiept: Belastingtelefoon - BSN-nummer intoetsen. Klaar.
Standaardprocedure overigens bij belastingconsulenten etc. Die moeten toch het hele jaar hun brood verdienen! Voordeel: met uitstel van aangifte kan de huurtoeslag ook tot 1 september worden aangevraagd.