Hoe werkt de koopgarant regeling? (uitgebreide vraag in extra uitleg)

Ik sta nu al zo'n 5 jaar op de wachtlijst bij woningnet en het wil maar niet vlotten. Nu kwam ik op de site koopwoningen tegen met de koopgarant regeling.

Er wordt ook een indicatie maandlasten gegeven en die staat laten we zeggen op €285,-.

Maar als ik verder lees zie ik dat er €95,- servicekosten bij zitten, is dan die €285,- inclusief die €95,- of komt dat er nog bij?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je een link geven ?

Antwoorden (1)

Kopen met koopgarant betekent kopen met korting. je maandlasten zijn dan lager. vaak zijn het ex woningbouw huizen. als je het huis wilt of moet verkopen koopt de gemeente het weer terug van je. eventuele winst of verlies wordt gedeeld. hoe het precies zit weet ik niet. maar een handige site is www.dehypotheker.nl

Toegevoegd na 39 seconden:
Service kosten moet je altijd apart rekenen.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik zou het reageren op woningnet niet zomaar opgeven. ik stond pas vijf maanden ingeschreven toen ik eerste werd voor een nieuwbouw 3 kamer appartement. misschien niet gebruikelijk maar het kan! Iedereen riep dat ik het toch niet zou krijgen maar ik lachte me kapot toen ik ze kon vertellen dat ik na vijf maanden al een woning had..