Hoe vind ik een huisjesmelker of pandjesbaas in mijn eigen gemeente ?

Sedert anderhalf jaar zijn wij in de wijk verblijd met de komst van een Roma-familie. Nu ben ik zo ongeveer de meest politiek correcte persoon die er rondloopt en was aanvankelijk gespeend van enig vooroordeel over deze mensen, maar de praktijk heeft helaas de zaken vlot ingehaald, en inmiddels weet ik wat voor vlees ik in de kuip heb. Naast de slapeloze nachten begint het ook erg slecht te worden voor mijn gezondheid.

Nu hebben we al ongeveer een jaar plannen om naar Duitsland te emigreren, maar mijn buren - illegale onderhuurders in een koopwijk die van kop tot kont beschermd zijn, schijt hebben aan alles en iedereen en ook de politie heeft geen middelen om ze aan te pakken - maken dat natuurlijk erg moeilijk, omdat ik wel eerst dit huis wil (MOET) verkopen; een dubbele hypotheek redden we nu eenmaal niet, vermoedelijk zelfs niet als ik fulltime zou gaan werken (al is dat wel onze volgende stap).

De enige kans die we hebben om nog een redelijke prijs (wel ver onder de marktwaarde, maar goed)ons huis te verkopen is aan een huisjesmelker of pandjesbaas, of iemand die het weer illegaal wil onderverhuren of er een wietplantage in wil beginnen ofzo. Geen punt; blijkbaar wil de gemeente het graag zo, want voor de oplossing van de problemen in de buurt doen ze niks nakkes nada, en zowel wij als de politie staan volledig met lege handen.

Maar....hoe en waar vind je zo iemand ? Ze staan volgens mij niet in de gouden gids......

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen pretje voor jullie...
Veel suuk6 hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, da's inderdaad niet leuk - en vanavondwas het weer even heftig ; eindelijk eens een goed gesprek met de politie gehad, die me echter alleen wist te vertellen wat ik al wist : 60 jaar PVDA /Socialisme brengt onherstelbare schade aan aan een samenleving. Meer doen dan Wilders stemmen kun je niet, als brave belastingbetalende oppassende burger. Maarja, die focust zich véééél te veel op de Islam en te weinig op culturele problemen en de gebrekkige aanpak daarvan door de overheid. Maar wellicht is het toch een overweging waard ; ik kreeg in elk geval van meneer agent het dringende advies.
Daar zakt toch je broek vanaf......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mischien veel naief, maar kan je niet gewoon de immigratiedienst bellen? die mense wonen daar illegaal dus moeten daar weg punt, en als de politie het oplost moet je hogerop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lieve Menno, was de wereld maar zo simpel. Helaas heb ik van de politie allang vernomen dat deze mensen werkelijk van kop tot kont door de gemeente en alle mogelijke instanties beschermd worden (reclassering, pleegezinnen, gastgezinnen, leerplichtambtenaren, voogden, maatschappelijk werk, affijn, noem het complete overbetaalde leger geitewollensokken dat zijn inkomen uit dit soort uitwassen haalt maar op - en in dikke auto's rijdt ook trouwens), zodra er ook maar IETS gebeurd dat misschien niet helemaal volgens de regeltjes is, is er wel weer een gemeentelijke instantie die ze ondersteunt als ze beklag gaan doen over gedrag van de politie enz, en als je als buurtbewoners gaat optreden (want we zijn inmiddels redelijk georganiseerd ;1 zo'n gezin doet wonderen voor een anonieme buurt waar niemand elkaar echt kent) weet de politie je natuurlijk ineens WEL te vinden. Voorbeeldje : we hebben net 3 slapeloze nachten gehad door een alleen gelaten blaffende (valse onopgevoede) hond ; de buren waren spoorloos. De politie is uiteindelijk nadat iets van 8 mensen hadden gebeld wel een paar keer komen kijken, maar kon en mocht niks doen. Wel een slaapmiddel gegeven via een worst, maar de deur intrappen en de hond afvoeren naar het dierenasiel mag niet ; dan gaan ze weer klagen en krijgen zij hun bazen weer op het dak, of die baas zijn baas, je kent dat wel. De politie zit met de handen in het haar met deze mensen, en WIL wel van alles doen, maar kan en mag niks. En dat gaat alleen nog maar over de hónd....over het drugsgebruik (en de handel), diefstal (en heling) , huiselijk geweld e.d. zal ik hier maar niet eens beginnen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nouja laat ik eerst zeggen dat ik niet echt recht van spreken heb. ik woon niet naast die mensen en ik ondervind de hypocrite en laffe handelswijze van de instanties onder den lijve. dat de politie dingen gedoogd die ze niet kunnen handelen dat is publiek geheim indd. dat zie in op grote schaal bijvoorbeeld in ghetto's in amerika. nouja veel sterkte, en laat ik toch de ijdele hoop uitspreken dat iemand toch op staat om deze belachelijke situatie een halt toe te roepen (gewoon op een juridisch legale wijze)

Het beste antwoord

Ik moest wel lachen om je eerste stukje, hoe je het omschreef, dus humor heb je nog. :)
Mijn eerste gedachten was, kun je het niet laten opkopen door de makelaar?
Hoe dat exact gaat weet ik niet, maar ik weet wel dat dit gedaan wordt.
Misschien een idee om eens langs de makelaar te gaan en na te vragen..
Misschien toch nog enige hoop om eerder te kunnen verhuizen.
Heel veel sterkte Marleen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rondje makelaars staat inderdaad voor morgen op het programma......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, heel veel succes .
Wij waren 2 jaar geleden ook reuze blij dat we ons huis verkocht hadden.( binnen drie maanden !)
Nu wonen we tijdelijk in een huur apartement, heeeerlijk rustig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit was een optie waar ik nog niet aan gedacht had.
Inmiddels heb ik trouwens vorige week inderdaad het huis toch maar te koop aangeboden (via de makelaar trouwens), en vandaag is het officieel verkocht. Viel dus erg mee allemaal.

Andere antwoorden (4)

Lastige situatie... Is het voor jullie ook niet mogelijk dan om jullie huis te koop te zetten en zolang onderhuurders te vinden tot het verkocht is?

Mijn dochter woont sinds kort in en studentenhuis en ik weet dat een aantal vrienden/medestudenten van haar een anti-kraak huis huren. Ik weet niet of dit de goede benaming is, maar dat is dat ze er studenten zolang in laten wonen zodat ze er in ieder geval geen krakers in krijgen. De studenten zijn verzekerd van goede woonruimte, zorgen er ook volgens afspraak voor, maar weten ook dat als het huis verkocht wordt dat ze er dan binnen korte termijn uit moeten. Dat is dan hun risico.

Toevallig weet ik dat je uit het oosten van het land komt en dit gaat om respectievelijk Hengelo en Enschede.

Misschien dat je bij de gemeente waar je woont daar meer info over kunt krijgen. Ik weet ook dat er qua woonruimte voor studenten (UT, Hogeschool Zwolle, etc.) een nijpend tekort is, dus wie weet dat je daar nog iets mee kan.

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik heb vandaag al mijn limiet bereikt wat reacties geven betreft (zit nog maar in niveau 2, dus mag niet meer), maar misschien kun je inderdaad wat vastgoedhandelaren in je omgeving benaderen dan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een drama, sterkte!
Je zou wat vastgoedhandelaren kunnen bellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zitten er uitzendbureau,s,bij U in de buurt die met buitenlanders werken ,polen etc,deze mensen willen ook nog wel eens huizen kopen en ze daarna vol zetten met polen,wat voor hun dan toch toch weer genoeg opbrengt.
ligt er ook aan hoe Uw prijs ligt ten opzichte van de andere huizen in de buurt.
bij mij in de buurt werdt dit voor een jaar terug nog gedaan,maar economisch zal dat nu ook wel wat minder zijn.misschien zoals de voorganger ook al zij tijdelijke verhuur,tot het wel verkocht kan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je zoiets?
Volgens mij bestaat er een uitzendbureau die bemiddelt tussen Polen en huiseigenaren die hun woning (soms riante villa) verhuren. Ik weet niet of er een dergelijke bemiddelaar ook huizen koopt voor dat doel.
Maar op mijn zoektocht daarnaar kwam ik wel dit soort ideeën tegen:

http://www.huisvestingbuitenlandsewerknemers.nl/
en
http://www.gabiya.nl/ (geen idee of dat alleen Amsterdam is)
en
http://www.poolsehuisvesting.nl/?page=faq
en zo zijn er nog wel meer.
Ik ken deze bedrijven/organisaties niet, maar heb enkel even gegoogled. Maar ik heb dus geen idee hoe goed ze zijn.

Je kan ipv Polen/buitenlandse werknemers ook zoeken op de variant "buitenlandse studenten".

Zolang je er nog aan vast zit, is 't niet wat je zoekt. Maar misschien vind je op deze manier wel wat meer dan niks.

Succes in elk geval!!