Er zijn maar weinig huurwoningen in het centrum van Amsterdam. Corporaties hebben er vrijwel niets en particulieren verkopen hun woning liever dan dat ze gaan verhuren. Bovendien zijn de huurwoningen die er zijn, bijzonder klein. Ik heb even op de site van Woningnet gekeken, en het aanbod is heel mager. De huurprijzen voor 45 á 50 m2 liggen zo rond de 500 euro in de sociale huursector, terwijl een vrije sector woning van 58m2 in de Nieuwe Kerkstraat is verhuurd voor 1100 euro. Bij makelaars die iets in het centrum hebben beginnen de huurprijzen bij ca. 1500 euro. De meeste zijn primair bedoeld voor expats en bedrijven, dus worden ze gestoffeerd e/o gemeubileerd verhuurd. Kijk zelf even rond op deze site (waarvan de meeste makelaars en particuliere verhuurders gebruik maken):
http://www.huurwoningen.nl/zoek.php?q=amsterdam&buurt=binnenstad&woonoppervlakte=50-75&s=20
Plaatje bij antwoord
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat zal gemiddeld een bedrag van (om en nabij) 800 euro zijn denk ik. Ik heb me een tijdje geleden georiënteerd op woningen in het centrum van Amsterdam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Via woningnet.nl misschien 500-600 euro kaal. Maar als je t via een particulier gaat huren vragen ze meestal tussen de 1000-1500 euro aan huur per maand!