Nieuwe eigenaar van het erf naast ons is van plan 6 apartementen te bouwen volgend jaar, tast dit de waarde van onze woning aan??

Wij wonen op Curacao.
Meneer heeft al het erf schuin naast ons gekocht waar hij 4 apartement heeft gebouwd 4 jaar geleden, nu heeft hij het erf direct naast ons gekocht van zijn oom. Ik ben bang dat dit ze waarde van ons huis naar beneden haald. de apartementen zijn wel luxe, maar er zitten om de 3 weken andere gasten in.
Advies svp!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp je vraag niet goed. Er zijn al 4 apartemanten gebouwd op het erf schuin naast dat van jullie. Nu heeft hij het stuk grond naast jullie gekocht. Wat gaat hij daarmee doen? Worden er nu weer nieuwe apartementen gebouwd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mmmm, overbodige vraag. Ik zie nu dat deze info staat in de kopvraag.

Het beste antwoord

Vorig jaar oktober stond er in de Amigoe een artikel over een bouwstop van een illegaal gebouwd appartementencomplex op Bottelier (zie link,hij moet even downloaden dan krijg je de hele krant van die dag)
Je kunt eens informeren bij de Drov of er bij je buren wel legaal gebouwd wordt. In het geval van illegaal bouwen zou je misschien nog iets kunnen tegenhouden.Er zullen hier op Curaçao toch ook regels zijn qua hoogte en afmetingen? :)
Misschien kun je bij de Drov ook informeren naar eventuele waardevermindering van je huis? Of misschien kunnen ze je doorverwijzen naar een andere instantie .
Is het eerste appartementencomplex wel netjes afgewerkt en heb je zelf veel overlast van de gasten?
Ik begrijp wel wat je bedoelt ...ik woon bij je in de wijk en bij mij in de straat wordt ook een woning verhuurt aan gasten,gelukkig een paar huizen verder en de ene gast is zeker de andere gast niet qua geluidsoverlast....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (2)

Als hij echt nette appartementen gaat bouwen, zal dat weinig invloed hebben op de waarde van je huis. En dan nog: wat wilde je er anders aan gaan doen?

Ik weet niet wat er verder allemaal staat bij jullie in de buurt, maar als ik zo eens naar de gemiddelde Curacao'se straat kijk, denk ik dat je blij mag zijn dat die man geen welding shop of tire repair centre of chinese supermarkt begint op het grondje naast je huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat jij lang niet of nooit hier bent geweest. heb je ooit gehoord van Janthiel, Jansofat, salina haborview, Grote berg, mahaai ect. dat zijn woonwijken. ik woon op grote berg, een normale woonwijk, voornamelijk waren er hier in de straat alleen woonhuizen. dus het is niet zo dat we er beter op van worden met die apartementen. en wat ik eraan wilde doen is in bezwaar gaan, maar ik ga geen ruzie zoeken als ik niet zeker ben van me zaak. maar bedankt voor je reactie ookal is die stigmatiserend van aard.
De te bouwen apartementen zijn bestemd voor de verhuur aan vakantiegangers begrijp ik. In dat geval zal de waarde wel wat verminderen, vrees ik. Denk eens aan de gasten die er verblijven en op hun balkonnetjes staan/zitten en inkijk hebben in jullie tuin. Dat tast je privacy aan. Nette apartementen of niet.
Je kunt ook enige overlast verwachten van komende en vertrekkende gasten. Veel vakantiegasten zijn in "vakantiestemming" en soms wat luidruchtig. Niet altijd even prettig.