Hoe verhoog ik de waarde van mijn woning?

Doe ik dat alleen door verbeteringen zoals badkamer verbouwen etc?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (7)

Hangt van veel dingen af.
Wat voor buren heb je.
Wat voor buurt staat het huis.
Zijn er winkelcentra's in de buurt.

Badkamer verbouwen is leuk maar ook een persoonlijke smaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan hij dat beinvloeden denk je??? :)
Ik wil graag de waarde van mijn woning verhogen, hoe zal ik dat doen?
Ik gooi die buren eruit en doe er andere buren in. hahahahhaa
Dat inderdaad. Maar houd het dan wel neutraal zodat het voor elke doelgroep geschikt is. En als er kijkers komen, zorg dan dat je huis er gezellig uitziet; kleine lampjes aan, evt. Open haard aan, gordijnen open, mooi opgeruimd en gepoetst, lekkere geur (wel iets natuurlijks, niet zo'n ambipur geur). Je moet er voor zorgen dat die mensen er het liefst vandaag nog willen wonen. Op die manier heb je kans op een hoger bod. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een verbouwing levert lang niet altijd op wat je er in gestopt hebt.
Dat is maar afhankelijk van hoe het eerst was
en wat de smaak is van de kijkers.

Je kunt zelf een goede schatting maken van de waarde van je woning door de woningwaardemeter van bijv. de Hypotheker te gebruiken
http://www.hypotheker.nl/Hypotheken/Ik+wil+een+woning+kopen/Wat+is+een+woning+waard/Basistoetsing/default.htm
of van immospot
http://www.immospot.nl/main/waarde?gclid=CKWayfb2pakCFUWFDgodZW3Etg

Wat belangrijk is:
Het huis moet zo leeg mogelijk zijn.
Veel mensen slaan hun overbodige spullen tijdelijk elders op.
Alles dient er fris en verzorgd en goed onderhouden uit te zien.
Een likje verf hier en daar kan al wonderen doen.
Enfin,
hier vind je nog 10 gouden tips:
http://www.bloxopslag.nl/Tien_gouden_tips_bij_woningverkoop.pdf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thx, wat een goeie info!!! Hier kan ik wat mee, bedankt!
Een andere kleur en wat nieuwe accessoires doen al wonderen.

Veel mensen kunnen niet door een bepaald interieur heen kijken. Daarom is het belangrijk dat je huis er 'rustig' en modern uitziet. Een paar hedendaagse spullen werken beter dan een nieuwe badkamer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee juist geen grote verbouwingen doen. DIe kosten vaak veel geld dat je er niet uit haalt. Een badkamer bijvoorbeeld is heel smaakgevoelig. Ik koop liever een huis met een badkamer die ik moet slopen, dan een met een goede badkamer die niet mijn smaak is. Uiteraard moet ik dat wel in de vraagprijs terug zien.

Haal zoveel mogelijk persoonlijke spullen en overbodige zaken weg. Hoe groter de ruimte lijkt, hoe beter het is. Zorg wel dat simpele klusjes als losse plinten, scheve stopcontacten en dooie planten geregeld zijn.

Uiteraard moet het huis ook schoon zijn en bij een bezichtiging is het handig als er geen huisdieren rondlopen en kinderspeelgoed rondslingert. Niet iedereen vind dat leuk.
12 jaar geleden
Waardeverhogend voor je huis zijn de duurzame ingrepen. Bijvoorbeeld op het gebied van isolatie. Dubbelglas, spouwmuurisolatie, vloerisolatie en een zuinige CV-ketel. dat zijn geen smaakgevoelige dingen.
Een strakke parketvloer en strakke muren doen het ook goed.
Zorg wel dat het huis goed in de verf zit en, zoals hierboven staat, alles gerepareerd is. Dat verhoogt de waarde niet veel, maar zorgt er wel voor dat men jouw huis ervaart als goed onderhouden en men zal het sneller kopen.
Grote verbouwingen, zoals een nieuwe keuken en badkamer kun je beter juist NIET doen. Die zijn smaakgevoelig en kosten je veel geld dat je slechts gedeeltelijk terugziet in de verkoopprijs. Veel mensen slopen die er weer uit en dat is zonde. Beter kun je je badkamer en keuken laten zoals ze zijn, en de vraagprijs niet te hoog stellen.
Als je daadwerkelijk tot verkoop overgaat, dan staan hierboven al goede tips. Geen sfeerartikelen neerzetten, maar je huis zo neutraal mogelijk houden. Opruimen en schoonmaken, de tuin netjes maken, persoonlijke spullen opbergen en de wc-klep naar beneden doen.
De voorkant van je huis is belangrijk. Belangstellenden rijden eerst een paar keer langs en besluiten dan pas of een bezichtiging de moeite waard is. Was de ramen, haal spinrag weg. Laat je huis fris ogen.
Zorg dat het huis licht is. Een donker huis verkoopt slechter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er een tuin bij zit zorg dan dat die tuin er goed uitziet .
En een goeie indruk maakt ook dat bij de voordeur er alles netjes en schoon eruit ziet .