Alle antwoorden die gegeven worden werken en dat komt uitsluitend door het zuur dat in die produkten zit, eventueel in combinatie met een schuurpoeder zoals in Brasso en Staalfix.
Het zuur lost koperoxide op. Maakt niets uit welk zuur je gebruikt : Citroenzuur, azijnzuur, melkzuur kies maar.
Pas wel op voor je kleding, ogen en huid.
Je moet natuurlijk niet met zwavelzuur en zo aan de gang gaan; dat is een levensgevaarlijk goedje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koperpoest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wrijf het in met een halve citroen, even laten intrekken , daarna afspoelen en goed drogen en wrijven met een zachte doek.

Vlekken kunnen ook verwijderd worden door ze in te wrijven met karnemelk waar je wat zout aan hebt toegevoegd. Ook hierna met heet water naspoelen en droog wrijven.

Ook het voorwerp laten koken in een badje gedestileerd water waarin je soda hebt gedaan.

Daarna kan je het oppoetsen met Brasso om het mooi te laten glanzen.
amc
13 jaar geleden
wij hebben heel veel spullen van messing en koper en me moeder maakt t schoon met "staalfix"
brandschoon word t
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met cola...echt waar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de link zijn nog meer tips om het koper schoon te maken
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon blauwe wc eend voor het toilet. Mee insmeren of in bakje onder dompelen ( kleine voorwerpen) laten inwerken ( herhalen) net zolang tot er geen groen en vlekken meer zijn. Afspoelen en opwrijven met zachte doek
Alleen BLAUWE WC eend. Perfect voor koper.
.