Ik raad het niet aan. De tegels kunnen prima tegen de hogedrukreiniger, maar als je voegen of kitranden al een beetje beginnen te verweren, heb je kans dat je die er deels uit spuit.

Kalkaanslag en ook vettige zeepresten verdwijnen niet door de hogedrukreiniger en dat zijn meestal in een badkamer wel de meeste viezigheid. Je zult daarvoor echt reinigingsmiddelen moeten gebruiken, laten intrekken, schrobben en afspoelen. Zelfs voor het afspoelen is de hogedruk niet aan te raden. Je staat in een relatief kleine ruimte. Door te spuiten met hoge druk ontstaat een enorme wolk van hele kleine waterdruppeltjes die geen kant op kan. Je wordt zeiknat (regenpak aan want het is koud water!) en erger nog: in die kleine waterdruppeltjes zit ook al het vuil (en schoonmaakmiddel) en dat adem je dan in.

Ik heb het ooit zelf geprobeerd, ben binnen een minuut gestopt ivm de vieze waterdamp en ook het stukje tegels en voegen dat ik wel had gespoten was daarna nauwelijks schoner dan de rest.
een maand geleden
Een van de leukste dingen die ik gedaan heb, binnenshuis schoonmaken met een hogedrukreiniger.
Paar dingen om rekening mee te houden:
- je bent binnenshuis. Een hogedrukreiniger is nou niet precies daarvoor gemaakt. Oftewel, de ruimte wordt zeiknat en de ruimtes daaromheen ook.
- zorg er voor dat er een afvoer aanwezig is
- na het reinigen zullen voegen en kitranden niet meer betrouwbaar zijn.
- een gipsen / gestuced plafond kan wellicht vol water zitten en vervangen moeten worden.

Binnenshuis met een hogedrukreiniger is leuk, maar niet wat je noemt subtiel.
Succes.
een maand geleden