Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Met welk schoonmaakmiddel kan ik de douchewanden met antikalkbehandeling schoonmaken?

Ik heb glazen douchecabine dat een antikalkbehandeling heeft gehad. Er staat niet met chloor en steek chemische middelen maar met wat kan ik t wel schoonmaken? Glassex? Is Antikalkspray te chemisch?

2 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Schoonmaken met schoonmaakazijn is wel mogelijk, volgens een expert die douchedeuren en douchewanden behandelt met een anti-kalkcoating.
Toch zegt een andere expert: hou er wel rekening mee dat het de antikalkbehandeling kan schaden...
De coating zorgt er alleen voor dat het veel makkelijker is om het vuil eraf te vegen. Een zachte doek met een sopje moet voldoende zijn, en is wel zo veilig.
(Lees meer...)
2 jaar geleden
19belle87
2 jaar geleden
Ik houd niet van de geur van schoonmaakazijn. Is een allesreiniger ook goed? Of afwaszeep sopje?
tinus1969
2 jaar geleden
Probeer zelf eens wat werkt, begin zo mildmogelijk. Dus idd gewoon sopje met afwasmiddel/allesreiniger.
Pieterke
2 jaar geleden
Probeer het eerst eens met alleen water. Dat werkt ook goed als je je ramen zeemt.
Droog daarna wel goed af.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding