Hoe kan ik vitrages wassen met de wasmachine?

Op 60 graden, zijdewas, etc, het is een heel lichte stof.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.8K

Het beste antwoord

wolwas is het meest geschikt.Vooral niet te lang centrifugeren en nat ophangen.Zo komt het helemaal goed.Als er nog haakjes inzitten,doe daar dan een oude sloop om,en bind die lichtjes dicht met een koordje.Zo blijven ze er netjes inzitten.Niet te strak aantrekken dat koordje,anders krijg je weer kreukels.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

niet op 60 gr
op 30 graden op de fijnwas stand
of de wolwas stand
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fijnwasprogramma, op 30 of 40 graden, en dan nat weer ophangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou ze op n zo koud mogelijk programma wassen,i.v.m. krimp.dan niet te lang centrifugeren en dan gelijk ophangen.ik weet niet wat voor stof het is dus ik hoop voor je dat t niet teveel kreukt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik was vitrage altijd in een kussensloop, dat berschermt ook tegen evt. hapers in de trommel van de machine
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was ze op 30 graden op een fijnwasprogramma met voorwasprogramma, extra water en centrifugeren op een laag toerental (400 of 600 toeren). Dan komen ze er schoon en kreukloos uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn zelfs een speciale wasmiddel voor vitrages. Dr Beckmann en Nibro zijn twee veel genoemde merken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vitrage in een kussensloop stoppen en op een wasprogramma voor fine/delicate stof draaien. Uiteraard niet te warm.