Handwas werd vroeger gedaan met huishoudzeep. Die is nog steeds in winkels te verkrijgen. Ik gebruik ook wel eens antisceptische (zeker handig als je een sportieve vakantie of zo hebt) en weet je wat? De kleuren fleuren er enorm van op. Als nieuw!

Toegevoegd na 22 minuten:
En zó schoon.....Ik laat het een kwartiertje na insoppen intrekken dan wat knokkelen, uitspoelen en nog nooit heb je een zo fris stuk gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, dat kan. Je moet wel zorgen dat het wasmiddel goed is opgelost in het water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan en is geen probleem, emmer of teil pakken, wasmiddel erin met een beetje warm water, roeren zodat het wasmiddel opgelost is, dan de was erbij en meer water. Gewoon een tijdje laten staan met af en toe wat roeren. Daarna goed uitspoelen tot er geen wasmiddel meer te zien is. uitknijpen en ophangen en dan maar wachten tot het droog is.
Drupt het veel na zet dan een rekje bij het douche putje en als dat teveel lawaai maakt, even een dweil of handdoek eronder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor de vlekken Ossegalzeep gebruiken en verder een huishoudzeep met de hand wassen en goed spoelen, uitstekend resultaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij vuile was eerst een nacht in koud water laten staan, daarna sopje maken van warm water met biotex en laten weken.