Wat is nu het beste hulpmiddel om mee af te stoffen?

Droog stoffen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
19.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh lees nu pas droog stoffen^^

Het beste antwoord

Toch die lullige 'dusters' die ze tegenwoordig zelfs bij de action al hebben, met van die dunne papieren sliertjes die het stof ( een beetje) vasthouden. Ook papieren / vlies doekjes die een heel klein beetje vettig zijn , zijn prima geschikt. Daar blijft het stof aan plakken. Die dusters gaan nog best redelijk lang mee trouwens.

Met een gewone stofdoek wil het wel, mits je hem regelmatig uitklopt (buiten, natuurlijk) en met plumeaus veeg je het stof gewoon de kamer in, en kun je als je klaar bent weer opnieuw beginnen. Die zijn meer voor bovenop de kast enzo, als je daarna de onderliggende oppervlakken beter gaat stoffen.

Met een natte of vochtige doek ben je een eeuwigheid bezig, omdat je het stop dan OP de meubels 'plakt'. Je bent dan niet meer aan het afstoffen, maar moet er meteen echt schoonmaken van maken. Wat ook geen kwaad kan trouwens, hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marleen, ik ben het helemaal met je eens, die lullige dustertjes heb ik ook en bevalt prima.
Bovendien een plus voor die rare min.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marleen ik heb ook zo'n dustertje, grandioos handig.+

Andere antwoorden (10)

De stofzuiger
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het beste middel in een hulp in de huishouding! helaas ook meteen het duurste... ik merk dat de stofzuiger niet lekker werkt omdat je met die slang loopt te klooien. die duster is inderdaad de beste optie pmdat hets tof er redelijk in blijft zitten. een stofdoek werkt het best als ie net uit de droger komt want dan is ie ook statisch maar helaas duurt dat maar even...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch de stofzuiger en dan met een opzetkopje dat hier speciaal voor is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De stofzuiger is inderdaad het beste middel, zeker als je een goed filter hebt zodat er niet teveel stof weer naar buiten geblazen wordt.

Maar ik neem aan dat je ook bedoelt voor oppervlakten zoals de tv en dressoir enzo, en daar wil je je stofzuiger niet opzetten. Daar zijn microvezeldoekjes het beste voor. Let op dat je geen wasverzachter gebruikt als je ze wast, want dan nemen ze niet goed stof op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij werkt een nét niet droog vaatdoekje (gele) het allerbeste. Met een druppeltje afwasmiddel verspreid over het doekje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het beste hulpmiddel is dat wat jij het prettigst vind om mee te werken, als je maar je doekje of duster of wat dan ook, op tijd uitklopt en/of verschoont.

Zo'n mini-stofzuiger, die heb je in alle maten en soorten.
Daarmee haal je het erste stof weg en kan je in spleten en roosters komen waar je met de hand niet bij kan.

Voor het glas daarna zijn er van die glasdoekjes, maar die laten strepen na.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afstoffen, ook wel stof afnemen, is de huishoudelijke taak van het verwijderen van stof. Dit stof bevindt zich in de lucht en slaat neer op meubels, planken, e.d. en manifesteert zich daar vervolgens als een grauwe laag.

Afstoffen gaat het best met een microvezeldoek of met een licht vochtige doek, zodat het stof zich aan de doek hecht en moet regelmatig worden gedaan als men geen stoflaag in huis wil krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als in stof afnemen, gewoon een natte goed uitgewrongen doek uit een sopje met allesreiniger... wordt er gerookt dan kun je er nog wat ammonia aan toevoegen. Nico en Tine vliegen van alles af daarmee. Door nat afnemen komt stof minder snel terug dan bijvoorbeeld een stofdoek of plumeau wat meestal gebruikt wordt (statische electriciteit). Ik laat bepaalde houtsoorten even buiten beschouwing. die moet je vaak wel afstoffen maar met olien en wassoorten behandelen, afhankelijk van welke houtsoort het om gaat... Gewoon gelakt hout is wel afneembaar, maar bijvoorbeeld het echte wortelnotenhout weer niet altijd...
Als het om hoogglans en glas gaat trek ik het nog droog na of droog ik het na met een schone theedoek, zodat het mooi streeploos schoon wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ook
Strikt gezien is het niet een hulpmiddel, maar wel iets dat helpt: regelmatig de deuren/ramen tegen elkaar open zetten zodat een flinke luchtstroom op gang komt en daardoor alle stof met de lucht mee naar buiten stroomt. Ook tijdens het afstoffen.