Hoe krijg ik balpen uit mijn rode leren stoel?

Onze kleindochter heeft met een blauwe pen onze leren stoel ondergetekend hoe kan ik deze schoon krijgen.
Ze is verzekerd maar het zou fijn zijn als we de stoel schoon konden krijgen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
28.7K

Het beste antwoord

Er is speciaal leerreiniger te koop van HG. Misschien dat het daarmee lukt.

Anders zou je balpen en inktverwijderaar kunnen proberen, maar ik weet niet of dat op leer kan. Je zou het kunnen uitproberen op een onopvallende plek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Oma zegt het volgende:

Balpenstrepen op uw leren bank gaan eraf met alcohol.

Succes trouwens met wat je ook gaat proberen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt raar, maar heb je WD 40 in huis? Spuit een beetje op de pennenstreep, laat even weken en wrijf het uit.

Je houdt wel even daar waar je gespoten hebt een laagje op je leren stoel. Dat kan je er af boenen (evt. met lederwax) of af laten slijten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het ook eens met een gewone gum of met een balpen-gum.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Balpenvlekken laten zich relatief eenvoudig verwijderen. Neem een stuk afplakband (schilderstape) en plak dit op de vlek. Trek de tape er voorzichtig af. Wanneer er (blauwe) kleur op de tape zichtbaar is, dan met een nieuw stuk tape herhalen, net zolang totdat er geen kleur meer meegenomen wordt. U verwijdert zo overtollig inkt zonder dat de schade groter wordt. Daarna neemt u een wattenstaafje met daarop balpenvlek verwijderaar. Reinig daarmee zoveel mogelijk de balpenvlek weg. Oudere vlekken zullen niet zo eenvoudig weggaan als nieuwere. Wanneer er na deze reiniging nog restvlekken overblijven, kunt u deze met Leder Fresh bijtinten. Het leer met Leder Protector ter verzorging en bescherming nabehandelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je groene zeep al geprobeerd of anders jif niet te haart schuren anders heb je kans dat je een lichte plek over houd.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ouderwetse spiritus wil met balpen vlekken nog wel eens helpen.
voorzichtig de vlek verwijderen met een doekje met spiritus en daarna met een sopje na.

Succes...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met melk ...alle pennestrepen ( blauwe tenminste ) krijg je zo weer weg met melk ..de zwarte strepen worden lastiger die laten nl een paarse streep achter .