Hoe verwijder je aangekoekte poepresten van de vorige bewoner?

poep en viezigheid

2 maanden geleden
5.1K
LeonardN
2 maanden geleden
Waarop* zijn poepresten aangekoekt? Zal neem ik aan nogal verschillen, qua hoe je het verwijdert. *Als het een bank is, WAT voor bank, wat voor materiaal.
Vortexxx
2 maanden geleden
Op het plafond? Want per situatie is een andere aanpak aan te raden.
Appartement
2 maanden geleden
wc pot natuurlijk
Appartement
2 maanden geleden
geen plafond of bank gewoon wc
Amadea
2 maanden geleden
Als het gaat om een toiletpot kan een reinigingstablet voor een kunstgebit in heet water opgelost wonderbaarlijk helpen.
ronron1212
2 maanden geleden
Jif en bleekwater en een borstel goed poetsen daarmee
LeonardN
2 maanden geleden
"wc pot natuurlijk"
Blijkt echt nergens uit, had ik niet eens aan gedacht.
Pieterke
2 maanden geleden
Probeer het eens met een papje van baking soda. Soda goed in laten trekken en daarna poetsen en wegspoelen. Baking soda kost weinig en is o.a. te koop bij AH.
Inekez1
2 maanden geleden
Weet je zeker dat het poep is? Mijn toilet slaat ook heel snel bruin uit en dat komt door het spoelwater. Hier zit er veel kalk in het leidingwater. Ik gooi er regelmatig een halve liter schoonmaakazijn in, paar uur laten inweken met een vochtige doek over de pot (om te voorkomen dat hele huis naar zure azijn stinkt), daarna even met de borstel erdoor en het is weer blinkend wit.
tinus1969
2 maanden geleden
@appartement, waar in de wc? Boven of onder water?
Onder water is kwestie van losweken met een scheut bleek of schoonmaakmiddel. Boven water wordt waarschijnlijk schrobben.
Vortexxx
2 maanden geleden
"wc pot natuurlijk"
Dat lag zo voor de hand dat juist 'out of the box' dacht, of liever gezegd 'out of the pot'

Antwoorden (2)

Gooi een pot dikke bleek in de pot en wacht minimaal 3 dagen met doortrekken.
Of beter vervangen voor een schone.
2 maanden geleden
Amadea
2 maanden geleden
In een tijdelijk vakantiehuisje?
HannekeJanssen
2 maanden geleden
Ik denk eerder aan een huurhuis dan aan een vakanteihuisje, maar de vraag is wel erg summier gesteld.
Abcde
2 maanden geleden
Wat doet de dikke bleek dan, wat zorgt dat de poep verwijderd wordt?
tinus1969
2 maanden geleden
Poep is organisch materiaal; in water weekt het al aardig los. Bleek of schoonmaakmiddel helpt daarbij en verwijdert ook harde stukken en verkleuringen. Het echte probleem zijn poepresten die niet in het water staan, maar bv op de binnenrand.
Amadea
2 maanden geleden
Voor de duidelijkheid: de vraag stond eerst in de categorie Vakantie in Eigen land. Nu die verplaatst is naar een andere categorie lijkt mijn reactie niet meer te kloppen...
Abcde
2 maanden geleden
Vandaar mijn reactie, aangekoekt is voor zover ik weet opgedroogd. Dus de poep zit dan boven water. Ik zou het proberen met een stoomreiniger, als je die hebt of kunt lenen. Een tijdje stomen en tussendoor flink boenen met de toiletborstel. Geen min of plus, ik gebruik geen bleek dus ken de voor- en nadelen niet uit eigen ervaring.
De huurder er van op de hoogte ervan stellen
2 maanden geleden
tinus1969
2 maanden geleden
Verhuurder dan toch…