Is dit schimmel op de onderkant van een keukenkastje?

Er wordt gezegd dat dit een brandvlek zou zijn, maar het lijkt toch meer op schimmel? Of zeg ik nou iets doms?

Picture for question
4 maanden geleden
2.4K
mila555
4 maanden geleden
Het is hout. De onderkant van een keukenkastje. De huurbaas zegt dat dit een brandplek is.. maar het zit in de kastjes boven de kraan en er langs. Niet boven het vuur/gasfornhuis. Ook doet de afzuig het niet en kunnen hier verder geen ramen open. Schimmel klinkt dus logisch, maar hij zegt dat het een brandvlek is..
Vortexxx
4 maanden geleden
Als het schimmel zou zijn dan zou je het af kunnen steken met een plamuurmes, bij een brandplek lukt zoiets natuurlijk niet.
Pieterke
4 maanden geleden
Brandvlek of schimmel, ik zou sowieso om een nieuw kastje vragen.
Inekez1
4 maanden geleden
Ik zie in elk geval ook schimmel. Verder zo op de foto niet duidelijk te beoordelen of het allemaal schimmel is, of ook schade door brand/hitte. Het zou kunnen dat de verf / folie op het kastje een keer te heet is geworden en daardoor is gaan bobbelen. Mogelijk is er daarna schimmel op gegroeid. Schimmel kun je redelijk eenvoudig verwijderen. Het beste is natuurlijk om je keukenkastjes (ook de kant die je niet ziet) regelmatig schoon te maken zodat schimmels geen kans krijgen om uit te groeien. Zoiets ontstaat echt niet van de ene op de andere dag - week - maand. Als dit allemaal schimmel is, dan is dat echt maanden of jaren niet schoongemaakt. Als het boven de kraan / gootsteen zit, kan het misschien ook (deels) vet zijn? Als je een vettige pan onder de hete kraan afspoelt, gaan de vetdeeltjes met hete waterdamp mee de lucht in. Die kunnen dan op de kastjes weer druppels en vlekken vormen. Vet en schimmels kun je gewoon schoonmaken.
erotisi
4 maanden geleden
het is beide

Geef als eerste antwoord