Hoe werkt een hordeur met luikje voor huisdieren?

Soms zie je een hordeur met een honden-/kattenluikje in, maar ik vraag me af hoe die dieren buiten geraken als er niema´d thuis is? De achterdeur moet dan toch blijven openstaan. Hoe kan dit dan onbraakveilig zijn?

11 maanden geleden
1.5K
ronron1212
11 maanden geleden
In die deur kan ook zo een luikje zitten toch
Lientebollemeis
11 maanden geleden
Je bedoelt een luikje in de achterdeur én in de hordeur?
Dat kan, maar dat is niet wat ik bedoel.
Inekez1
11 maanden geleden
Zo'n hordeur - of welke hordeur dan ook - is niet inbraakveilig en is daar ook niet voor bedoeld. Als je van huis gaat, dien je de gewone deur dicht te doen. Als daar ook een luikje in zit, kan de kat nog zelfstandig naar binnen en buiten. Werken de luikjes van hordeur en gewone deur niet tegelijk, dan moet je de hordeur open zetten als je de gewone deur dicht doet.

Geef als eerste antwoord