Hoe krijg ik geel bruine vlekken uit mijn witte blouse?

Mijn witte blouse is bij de kraag en langs de knopen helemaal bruin/ geel geworden. Daarnaast is er ook nog een zwarte vlek zichtbaar omdat de schouderband van mijn zwarte lederen tas heeft afgegeven op mijn blouse. Heb de blouse in de oxy action laten weken. Helaas zijn de vlekken er niet uit gegaan. Wat kan ik doen?

een jaar geleden
1.5K
jc54
een jaar geleden
Op welke temperatuur heb je je blouse gewassen, en op wlke temperatuur mág deze gewassen worden? En probeer een witwasmiddel mét bleek.
Leeuw
een jaar geleden
Ik heb de blouse met de hand gewassen in warm water. De blouse mag op 40°. Ik heb de blouse in de week gezet met oxy action. Dat is toch ook bleekmiddel? Welk wasmiddel zou je mij adviseren om te gebruiken? Alvast bedankt voor je antwoord.
Pieterke
een jaar geleden
Met St. Marc wasmiddel schijn je de meest vieze vlekken te kunnen verwijderen. Misschien is dat de optie.
Jaren geleden was het te koop bij een Nederlandse supermarkt maar ik weet niet meer welke. Momenteel staat het bij Amazon.com te koop.
Ik heb er zelf geen ervaring mee.

Antwoorden (1)

Witte kleding die vergeeld is krijg je goed schoon door deze in een emmer water met één of meer gebitstabletten te doen. (te koop bij de drogist, om kunstgebitten in schoon te maken). Dat zal alleen niet werken op de vlekken van het afgeven van leer..
een jaar geleden