Hoe krijg je velletjes van je vuile sokken afgepoetstt?

Ik heb soms erg last van eczeem. Door de jeuk en het vervolgens kapot krabben van de huid, zitten vaak de binnenkant van mijn sokken vol met velletjes.

Vind het niet fris om dit samen in de was te dumpen met andere kleding, maar vind een was draaien voor alleen wat sokken ook zonde. Dus ik wil ze schoonmaken van de velletjes, maar dit is nog niet zo makkelijk gebleken!!

Zelfs na een wasbeurt kleven er nog regelmatig wat velletjes aan de sokken vast.

Al geprobeerd:
- Uit laten weken in water - werkt heel beperkt en is veel werk
- Droog schoonmaken - veel werk en krijg ze nog niet perse helemaal schoon omdat de velletjes enorm kleven aan de sokken
- Nat schoonmaken - een grote drama

Wie heeft er een goede tip?

een jaar geleden
1.1K
Pieterke
een jaar geleden
Misschien met een kleefrolletje? Die gebruik je normaliter voor het verwijderen van pluisjes. Het papier scheur je na gebruik af. Kleefrolletjes zijn te koop bij diverse supermarkten en drogisterijen.

Antwoorden (1)

Binnenste-buiten over een leest en dan met een stofzuiger er aan.
een jaar geleden