Hoe verwijder je schimmelvorming uit het rubber van de wasmachine?

Het rubber van mijn wasmachine is aan alle kanten zwart geworden en het ruikt ontzettend muf.
Hoe krijg ik het rubber het beste schoon?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
61.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier ook nog wat tips. http://forum.viva.nl/forum/list_message/1759961
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je rubbertje inmiddels wat poreus is geworden, zal je het niet meer makkelijk schoon kunnen krijgen. De schimmel zal weer makkelijk terugkeren. De buitenkant van het rubbertje maak je schoon zoals mhvdw heeft aangegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je rubber inderdaad poreus is doe dan eens navraag bij een kleine witgoed handelaar of een handy man. Misschien willen zij een nieuwe voor je bestellen. Kan vaak ook rechtstreeks bij de fabrikant en is vaak ook goedkoper.
Alleen gaat die 'm er niet voor je inzetten.
Dus hangt er vanf hoe handig jezelf bent.. of iemand in je directe omgeving natuurlijk :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede tips, dankje!
Probleem is dat het een 2de hands machine is en al vrij oud dus denk dat een nieuw rubber lastig te krijgen is.
Net zoals een nieuwe machine maar da's dan weer een geld-kwestie :D

Antwoorden (4)

Schimmel verwijder je door 1 deel bleekmiddel te mengen met 20 delen water. Het bleekwater een paar minuten laten inweken op de schimmel. Daarna goed afnemen met alleen een beetje water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst met een anti-schimmelmiddel bewerken en daarna nóóit meer het deurtje dichtdoen als je hem niet gebruikt.

Voor de stank kun je hem het beste een keer met een flinke scheut schoonmaakazijn op 95 graden wassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schoonmaakazijn erop spuiten, even laten inwerken en daarna veeg je het er zo af :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Tast azijn geen rubber aan?!!
Dit heb ik ook gehad. Mij is verteld dat het komt doordat ik alleen op lage temperatuur was (30-40 graden) en een vloeibaar wasmiddel gebruik.
Ik heb toen een paar flinke scheppen soda in de wastrommel gedaan en in het wasbakje en de wasmachine leeg op 90-95 graden laten draaien. Daarna het (beetje) zwart dat nog op de rubbers zat met doekje weggeveegd.
Overgestapt op gebruik van poeder-wasmiddel en zo nu en dan een was op 60 graden draaien en ik heb geen last meer van schimmelvorming. En oh ja, na het wassen de rubbers drogen scheelt ook ;-)