Hoe verwijder ik een vlek van crepepapier van een aanrecht?

Ik geef de planten van mijn buren warer, nu ze op vakantie zijn. Nou hebben ze een plantje in een pot (gewoon zo'n plastic basis-pot, waar dus water doorheenkomt aan de onderkant). Om dat potje heen zit crepepapier.

Ik heb de plant eergister water gegeven, hem op het aanrecht gezet (want het leek me niet handig, hem op de kast te laten staan), alleen nu zit er op het aanrecht een rode vlek van dat crepepapier.

Hoe kan ik dat netjes verwijderen? Ik heb al geboend met afwasmiddel, maar dat werkt niet...

Bedankt alvast!!!

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (1)

Door de vlek te deppen met 70% alcohol of waterstofperoxide op een prop keukenpapier.
Amadea
2 jaar geleden
Abcde
2 jaar geleden
Kan dat op alle materialen zonder schade aan te brengen? Waterstofperoxide heb je in verschillende verdunningen, hoeveel % moet dat zijn?
Amadea
2 jaar geleden
Van welk materiaal is het aanrecht dan gemaakt? Staat niet in de vraag... Drie procent is gebruikelijk voor schoonmaakdoeleinden.
Abcde
2 jaar geleden
Juist omdat je niet weet niet weet van welk materiaal het aanrechtblad is gemaakt, kun je geen passend antwoord geven. Bovendien zit de vlek er waarschijnlijk al te lang om met dit soort middelen verwijdert te kunnen worden.