Groene plek in lichtbruin linnen jasje. Wie weet raad?

Heb mijn linnen jasje bedorven, probeerde rodewijnvlek weg te halen met flesje tegen rodewijnvlekken die je bij iedere drogist kunt kopen. Er zit nu een groene plek op de plaats van de wijnvlek.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Je kunt proberen er een zwart jasje van te maken met textielverf, ik denk dat dat je beste kans is. Maar dan nog bestaat het risico dat de vlek blijft doorschijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt nog proberen de vlek nat te maken en er zout op te strooien. Rustig in laten trekken en desnoods herhalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
't Klinkt misschien wat raar, maar bij mij heeft 't ook geholpen: vlek besprenkelen met witte wijn en inderdaad ook zout doet wonderen (misschien samen uitproberen?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of de hele jas in rode wijn dompelen... Ik zou daar niet meteen een " Pape " voor nemen, doch eerder de goedkoopst verkrijgbare rooie van de AH (Mooikaap geloof ik onder de 2 E) of zo'n pak van de Aldi.
Ik ben bang dat dit de enige optie met slaag- en draagkans is.