De knop van 1 van mijn verwarmingen krijg ik niet meer open. Heeft iemand een tip?

Onlangs is de verwarmingsmonteur langs geweest en die heeft de knop van de verwarming dichtgedraaid (op mijn verzoek) maar hij heeft hem zo dichtgedraaid dat ik en ook mijn hulp hem met geen mogelijkheid een stukje open kunnen zetten.
Voor ik weer de woningbouwvereniging bel wil ik eerst kijken of er misschien een trucje voor is. Ik heb al WD40 gebruikt maar dat helpt niet en hem met een tang openen lukt ook niet want de verwarming zit heel dicht tegen de buitenmuur waardoor ik de tang niet ver genoeg kan draaien.

3 jaar geleden
1.3K
paulus811
3 jaar geleden
Probeer eens om een vochtige zeem over de knop de doen en dan draaien. Door de zeem heb je meer grip.
Pieterke
3 jaar geleden
Bedankt voor je reactie en de tip.
Pieterke
3 jaar geleden
Helaas werkt de tip ook niet Paulus811.

Antwoorden (1)

Als de monteur de knop met de hand heeft vast gedraaid MOET hij ook los kunnen worden gemaakt. Neem een waterpomptang en maak de bek hiervan zo groot, dat hij net over de knop past. Draai een klein stukje, want het vastzitten heeft alleen te maken met het laatste stukje van de sluiting. Een klein stukje met de waterpomptang en verder met de hand moet lukken.
Let op, dat een waterpomptang veel meer mogelijkheden heeft dan een normale combinatietang.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Pieterke
3 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord maar de knop van de cv zit te dicht tegen de muur om de knop met de tang te kunnen vastpakken. Er zit niets anders op dan de woningbouwweer te bellen.