Hoe kan je een vaas met een hele smalle hals vanbinnen schoonmaken?

Hoe kan je een doorzichtige glazen bloemenvaas met hele smalle hals van binnen schoonmaken?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (2)

Dat kan met een flessenborstel of flessenrager. Deze borstels laten zich makkelijk door de smalle opening duwen en dan kun je ermee aan het werk zoals je met een afwasborstel doet. Een andere mogelijkheid is de vaas in vaatwasmachine te reinigen, of als je die niet hebt een vaatwastablet of een tablet om kunstgebitten te reinigen in de vaas met heet water op te lossen en dat een tijdje laten staan. Daarna de vaas goed spoelen met warm water. Ook zonder vaatwasser zijn deze tabletten handig om in huis te hebben, buiten glaswerk kun je er ook prima vlekken mee verwijderen uit de witte was, door een tablet in de trommel bij de was te doen.
3 jaar geleden
Als je de vaas vult met warm azijnwater en na een tijdje flink schud kom je vaak al een heel eind.
Desnoods kan je nog wat scherp zand toevoegen.
Rieneke1