Er komt een vreselijke lucht uit het putje van mijn douchecabine, wat kan ik er tegen doen?

Ik heb al liters schoonmaakmiddel er door heen gedaan en ook 1 ontstopper.

Beide helpen maar even en na een tijdje (Dagen) is de stank weer terug.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
31.2K

Het beste antwoord

De lucht die je ruikt is rioolgas, normaal gesproken houdt het putje dit tegen, het gebeurt wel eens dat het water in het putje opdroogt.
Er zit een speciaal bakje in waar water in moet blijven staan, misschien is het bakje lek.
Dan zou je het moeten vervangen, als je het rooster er af haalt, kan je zien of er water in zit, wel eerst even de kraan laten lopen en later kijken.
In sommige woningen drogen deze putjes soms op, doordat de douche niet iedere dag gebruikt wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je ontluchting deugt niet. Het stankslot van je afvoer wordt drooggetrokken door een vacuüm, in het leidingstelsel.

Wat je moet doen is ergens een ontluchter laten plaatsen, en daar heb je een hele goede loodgieter nodig.

Laat dit niet doen door teun de beun want die zoeken over het algemeen de makkelijkste weg.

Het is nu erg droog buiten en dan heb je hier ook nog eens sneller last van.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat je dus ruikt is puut het riool, dat staat gewoon open.

Nog niet van die hele grote dikke vette zwarte spinnen gezien? Pas er voor op, die komen altijd met z'n tweeën!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan een gewone wastafel zit een zwanehals; hierin blijft altijd water staan. Dat water vormt een afsluiting tot het riool, zodat je geen rioollucht in de badkamer krijgt. Ook de afvoer van douche-cabine heeft een dergelijke afsluiting, maar die zit iets anders in elkaar wat meer lijkt op twee over elkaar geschoven halve cylinders met verschillende diameter. In de onderste cylinder moet water blijven staan en mijn gissing is dat dat er niet is.
Je zou het water moeten kunnen zien als je in het putje kijkt (maar dat is niet bij alle constructies gemakkelijk).
Waarschijnlijk zit hier een klein lek waardoor de afvoerput niet langer een afscheiding heeft tot het riool en dus de rioollucht in de douche-cabine kan komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zelfde gehad, bleek inderdaad dat de "zwanenhals" onder de douchbak kapot was en er water wegliep wat vervolgens onder de douchvak bleef staan. 2 stinkbronnen dus. Kijk eens of je onder de douchebak kan komen en inspekteer inderdaad zoals al door andere is aangegeven of er water onder het putje blijft staan om de stank tegen te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook ooit gehad. Maar het bleek de afvoer te zijn van de wasmachine. Ik heb geen wasmachine, dus in de zwanenhals stond geen water. Water in gegooid en de stank was weg.