Mijn broeken scheuren/slijten altijd heel snel bij mijn kruis wat moet ik veranderen?

Mijn broeken scheuren/slijten altijd heel snel bij mijn kruis, terwijl ik er geen rare dingen mee doe. Vroeger had ik dit nooit, maar nu sinds 1/2 jaar aan de lopende band. Wat moet ik veranderen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
4.2K
Pieterke
3 jaar geleden
Heb je altijd hetzelfde model of merk broek? Probeer dan eens een ander model of een ander merk dat wat ruimer in het kruis zit.

Antwoorden (2)

Goedpassende modellen zitten goed aan de billen en de benen. Je hebt het gevoel, dat het "lekker" zit. Veel (goedkopere?) broeken hebben weinig model en zitten (in mijn ogen) als een strakke kachelpijp. Het geeft veel spanning rond de billen en dus extra slijtage.
Ook kan het zijn, dat je het laatste half jaar wat zwaarder bent geworden. Ook dat heeft invloed op het model en dus de slijtage van je broek.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Meestal koop ik broeken van prima merken, het afgelopen jaar ben ik wel wat aangekomen ivm sporten op non actied ,maar veel broeken heb ik pas daarna gekocht en zijn binnen een maand kapot gegaan
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Maxboer
Toch eens naar andere merken kijken zoals Gardeur en Brakx. Hebben zeer goede pasvorm.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het ligt er ook aan wat je met de broek doet. Mijn ervaring is dat als je bijvoorbeeld fietst of met je bovenbenen tegen elkaar aan schuurt, je nog zo'n dure broeken kunt kopen, die gaan allemaal even snel tussen de benen kapot.
Ben je soms meer gaan fietsen? Ik slijt mijn broeken (redelijk dure broeken, van een goed merk, wel met wat stretch - wat sneller slijt dan gewoon spijkergoed) altijd heel snel, doordat ik te zwaar ben, en door het fietsen (10 km per dag). Als ik niet fiets gaan de broeken veel langer mee.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Als je fietst gaan inderdaad je broeken heel snel kapot als je pech hebt. Een verkoopster in een kledingwinkel gaf een keer bij mij aan dat haar zoon de duurste broeken minstens even snel kapot reed als de goedkoopste broeken van onder andere Zeeman. Mocht dit dus aan het fietsen liggen en je vind het zonde: pak een aparte broek voor het fietsen. Het kost je wel wat moeite voor omkleden, maar scheelt je een hoop geld uiteindelijk.