heeft het zin/ kan het kwaad om ontstoppingsvloeistof door het toilet te gooien?

wordt het porselein aangetast?
wordt de vloeistof teveel verdund?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.6K
Pieterke
4 jaar geleden
Probeer het eens met een gewone plopper, ook wel ontstopper genoemd. Werkt vaak beter dan die ontstoppingsvloeistof en je weet zeker dat het je toiletpot niet aantast. Te koop voor een paar euro bij zaken als Hema,. Blokker, huishoudelijke artikelen zaken enz.

Antwoorden (1)

Ontstoppingsvloeistof is sterke loog (denk aan caustic soda ofwel natronloog). Voor de toiletpot kan het geen kwaad, omdat het geen aardewerk of glazuur aantast. Het zou alleen zin kunnen hebben als je toevallig een pan vet o.i.d. door de toilet hebt gespoeld, maar normaal gesproken gebeurt dat niet. Als het toilet verstopt zou zijn door heel veel papier kan een grote hoeveelheid ontstoppingsvloeistof kunnen werken, maar dan is een ontstoppingsveer beter. Werken met grote hoeveelheden ontstoppingsvloeistof is door de agressiviteit ervan erg gevaarlijk voor mensen die niet gewend zijn het te gebruiken.
Ik heb één keer geconcentreerd zwavelzuur gezien, dat verkocht werd als ontstoppingsvloeistof, maar dat is absoluut levensgevaarlijk voor een leek.