mijn wasmachine stinkt na het wassen naar rioollucht heb al heet gewassen met soda maar helpt niet gebruik niet te veel waspoeder

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.1K

Het beste antwoord

Ik denk niet dat de wasmachine stinkt maar het putje.
De afvoerslang van de wasmachine zit redelijk vast in een afvoerpijp. Maar er zit vaak nog een putje onder de wasmachine voor als er wat met de watertoevoer gebeurt.
Omdat het waswater met kracht weggepompt wordt ontstaat er een vacuum in het putje en daardoor werkt de stankafsluiter niet meer. De stankafsluiter is niet meer dan een hoeveelheid water in het putje die de opening afsluit.
Zit er zo'n putje in je wasruimte dan is dit waarschijnlijk de boosdoener. Oplossing: na het wassen een beetje water in het putje gooien!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Altijd het deurtje van de wasmachine open laten staan wanneer je het niet gebruikt. Het kan zijn dat er vetluis in je machine zit. In dat geval een paar keer op maximale temperatuur wassen.

Maandelijks op de hoogste temperatuur wassen voorkomt geurtjes en vetluis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wasmachine een keer laten draaien met alleen schoonmaak azijn erin, als er vetluis inzit ben je dat op die manier kwijt.
Vetluis kan heel erg stinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De pluizenfilter regelmatig schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb je geen syfron ( stank afsluiter ) in de pvc pijp die je waswater afvoert naar het riool .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit komt tegenwoordig vaak voor.
Reden.... tegenwoordige wasmiddelen zijn zo goed dat er niet heet genoeg gewast wordt.
Een paar keer wassen op 95 graden met wasmiddel en in het spoelwater azijn.Dit is vaak zeer hardnekkig. Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien even het zeepbakje eruit halen en dit volledig van alle "bruine" zeep resten ontdoen. en zo niet kan je, indien je met regenwater uit een citerne de was doet, met dode dieren in die put zitten, dit kun je te weten komen wanneer je 5 liter javel in de geopende citerne bijvoegt, komen die dan na verloop van enkele minuten boven drijven, vanwege de javel. die dieren (meestal vogels, hebben een uitweg gezocht via de regenpijp van je dak en zijn dan in het water terecht gekomen.